חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

מוזיקה וזכויות אזרח בארה"ב – מאי 2024

מסע אל לב הדרום העמוק, האותנטי והאקזוטי של ארצות הברית, מערש הולדת הג'אז והבלוז עד לשיקגו. מפגשים מיוחדים ומסע עומק רוחני חווייתי - ועכשיו במחיר מעודכן!

משך הטיול: 15 יום

מחיר: החל מ׃ $6,750

ערך מוסף׃

  • הטיול היחיד המשלב את סיפור המוזיקה השחורה עם ההיסטוריה של האדם השחור בארצות הברית ומאבקו לזכויות האזרח
  • מתוזמן לתקופת השנה היפה ביותר, בתקופת פסטיבלי הבלוז והג'אז בניו אורלינס
  • אירועי מוזיקה בכפרים נידחים באווירה אותנטית לחלוטין
  • מפגשים אותנטיים עם פעילי חברה, מוזיקאים ועוד
  • טיול המשלב את הנוחות של הטיול המאורגן, אבל באווירה משוחררת וצעירה, המאפשרת ביטוי אישי וארגון פרטי לכל מטייל

תאריך יציאה

תאריך חזרה

שם המדריך

מחיר

הערות

30 אפריל 2024

16 מאי 2024

יונתן גלובמן

6,750 $

רשימת המתנה!

15 מאי 2024

31 מאי 2024

יונתן גלובמן

6,545 $

המחיר החל מ-22 איש. מקומות אחרונים!

** הפסטיבלים המוצגים בתוכנית יהיו בטיול של ה-30.04.24, בתוכנית של ה-15.5.24 יהיו פסטיבלים אחרים (לקבלת התוכנית יש לפנות למשרדינו).

הערות חשובות!

  • במהלך הטיול יש מפגשים עם אנשי המקום, שאינם אנשי תיירות, ואינם מורגלים בהתנהלות של טיולים מאורגנים. בשל כך, אין אפשרות לעצור אותם לצרכי תרגום. ולכן רצוי לדעת אנגלית ברמה בסיסית-טובה על מנת להצטרף לטיול זה.
  • בנוסף, חלק לא מבוטל מהערבים יוקדש לבילוי במועדונים המהווים גם מסעדות. גם כאן, אי ידיעת האנגלית תהווה מעמסה על המטייל.
  • חשוב ביותר!  על מנת להצטרף לטיול חובה להיות בעל ויזה אמריקאית או דרכון זר הזכאי לפטור מויזה.
  • מסלול הטיול עלול להשתנות קמעה מטיול לטיול, בגלל הצורך להתאים את ימי הטיול לימי הפסטיבלים. אנא פנו למשרד לקבל את תכנית הטיול המפורטת לכל תאריך.

הקדמה

הבלוז אינו עוד ז'אנר של מוזיקה. הבלוז הוא עצם מעצמותיה של ארצות הברית, ז'אנר מוזיקלי המקפל בתוכו גיאוגרפיה של חקלאות ואורבניות, איגוד של מסורות מוזיקליות של עמים שנתלשו ממולדתם, והותכו בכור מצרף של ארץ חדשה, תרבות חדשה, והתייחסות עצמית שלבשה ופשטה צורה משך מאות שנים. הסיפור של הבלוז הוא הסיפור של אמריקה. מעל הכל, הבלוז הוא מספר הסיפור הגדול של סיפורה של קהילת השחורים בארצות הברית. סיפורי הנדידה שלה מאפריקה לאמריקה והנדידה הפנימית שלה מאזורי הכפר של הדרום העמוק לערי הצפון הגדולות.
ומעל הכל – הסיפור שלא נגמר של מאבק לזכויות אזרח ושוויון, המהווה את אבני הבניין של הבלוז, והן הסיפור אותו הוא מספר. במסע מרגש ומעמיק נחדור אל לב הדרום העמוק של ארצות הברית. מערש הולדת הג'אז והבלוז נעפיל עד למקום בו הפך הבלוז ממוזיקה שחורה עממית למוזיקה אמריקאית, המחובקת על ידי הממסד הלבן, כמו גם השחור. נלמד איך היגר הבלוז אל משני צדי האטלנטי, ואיך חזר לכבוש בסערה את ארצות הברית ממנה בא. אי אפשר להפריד בין המוזיקה השחורה ומאבק השחורים להכרה וחופש. ואכן, שני מוטיבים אלו יחזרו ויהדהדו לאורך המסלול שלנו מתחילתו ועד סופו. כל זה על רקע נופי הדרום, המטבח הדרומי המיוחד, מפגשים מיוחדים עם מוזיקאים ואנשי זכויות אזרח, והמון המון מוזיקה טובה. 

להבנה מעמיקה של הנושא, ממליצים לכם לצפות בהרצאות של המדריך, יונתן גלובמן, שגדל בארצות הברית, נגן בלוז ותיק וחבר אישי של המויקאים שנפגוש במהלך הדרך.
לצפיה בהרצאה הראשונה מתוך שתיים: 
https://vimeo.com/499574052
לצפיה בהרצאה השנייה מתוך שתיים: https://vimeo.com/502641063

להזמנה של הרצאות נוספות העוסקות בהיסטוריה של ארצות הברית ומאבק זכויות האזרח, התקשרו אלינו. 
שלכם
צוות שביל הדרקון

 

ספרו לי עוד