חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

צפון וייטנאם האותנטית

וייטנאם האקזוטית והאותנטית שלא רואה כלל תנועה של תיירות מערבית. שווקים עצומים, קניונים אדירים בנוף קארסט, פסטיבלים מקומיים ושדות אורז בתקופת הקציר

משך הטיול: 16 יום

מחיר: החל מ׃

תאריכי יציאה לטיולים הקרובים׃ 15-29 ספטמבר 2024

 

ערך מוסף׃

  • צפון מזרח וייטנאם, שרק נפתחה לתיירות זרה על ידי שביל הדרקון
  • חזרה ב"מנהרת הזמן" אל וייטנאם האותנטית, שווקים אקזוטיים וכפרים אותנטיים לחלוטין
  • הקניון העמוק ביותר בדרום מזרח אסיה, על גבול וייטנאם-סין
  • אגם בה בה, מפלי באן דזוק וקניון נו קווה – הנופים היפים ביותר בדרום מזרח אסיה
  • יומיים של פינוק על אניית פאר לסיום הטיול, לפני החזרה ארצה

תאריך יציאה

תאריך חזרה

שם המדריך

מחיר

הערות

15 ספטמבר 2024

29 ספטמבר 2024

ימסר בהמשך

המחיר לקבוצה של 20 נוסעים ויותר

הקדמה

לפני עשרות שנים נפתחו ארצות מזרח אסיה לתיירות מערבית. מדינות אלו רק החלו את תהליך ההיפתחות שלהן למערב, אחרי שנים של מלחמות שזרעו בהן עוני מכלים. תנאי הטיול היו בהתאם, הדרכים היו במצב מחפיר, הלינה הייתה ברמה בסיסית, והארוחות היו בלתי ניתנות לעיכול. יחד עם זאת, קשים ככל שהיו תנאי הטיול, הם הציעו למטייל המערבי את האקזוטיקה הקסומה והמכושפת של המזרח במתכונתה האותנטית ביותר. בין המטייל ובין האוכלוסייה המקומית לא היה שום חיץ. לא היו בין המטיילים לבין המקומיים שום קשרי מסחר ושום השפעה הדדית. הכפרים היו כפרי עץ ואדובה, והשווקים היו מלאים בסחורה מקומית בלבד.

עם השנים, הלכו מדינות אלו והתפתחו. השיפור ברמת התשתיות הביא גלים של מטיילים מערביים, שמצאו במדינות אלו שלל רב. גם תושבי המדינות מצאו חיבה יתירה בגדודי התיירים המערביים. הם התחילו ל"עדכן" את תרבותם כדי שתהיה קלה יותר למכירה. את מקומם של כפרי העץ והבוץ המהודק האותנטיים תפסו כפרי בלוקים חדשים, אנגלית הפכה לשפה שגורה בפיהם של המקומיים, שהפכו את אתרי המסע והתגלית של פעם למרכזים הומים של תיירות ממוסחרת, שכל קשר בינה לבין התרבות המקורית אותה ראינו בשנים עברו היה מקרי בהחלט. דוכני השווקים האותנטיים פינו מקום לדוכנים המוכרים מזכרות לתיירים המציפים אותם.

ועכשיו, לראשונה אחרי עשרות השנים שחלפו מאז, אנו שמחים להציע לטיילים שבינינו סדרת טיולים שנועדה להחזיר אותנו לעבר המפואר של התיירות האותנטית והאקזוטית. בסדרת טיולים אלו נצא לאזורים בארצות מזרח אסיה שעדיין לא נפתחו במלואם לתיירות זרה. נבקר בכפרים ובשווקים אקזוטיים שלא ראו שום שינוי זה מאות בשנים, שבהם אין ולו מזכרת אחת לרפואה לתיירים.

ראשון לסדרת טיולים זו הוא הטיול באזורי הספר של צפון מזרח וייטנאם. באזור היפה ביותר בווייטנאם, על רקע נופי הקארסט המרשימים ביותר בכל מזרח אסיה, נצא לסייר בכפרים שהזמן עצר בהם מלכת, בהם עדיין חיים אנשים את חייהם ללא שינוי זה מאות שנים. נבקר בשווקים, בהם נהיה אנחנו האנשים המרתקים והמושכים ביותר, המקומיים אינם רואים כמעט בכלל תנועה של מבקרים. נבקר באזור הטרסות היפה ביותר בווייטנאם, בתקופת השנה היפה ביותר שלו, בה מבשיל האורז בשילוב של ירוק, צהוב וזהוב. נבקר בעיירות קסומות, באתרי המפלים והאגמים היפים ונקנח במראות הקסומים של מפרץ האלונג, מנוחה ראויה רגע לפני חזרתנו הביתה.

תנאי הטיול לא יהיו קלים. בכל המלונות יהיו שירותים צמודים ומקלחת, אבל רמתם של חלק מהמלונות תהיה בסיסית. האוכל המוגש במקום יהיה לעתים משובח, ולעתים בעייתי. הכבישים צרים ומתפתלים ושעות הנסיעה ארוכות. טיול זה אינו מתאים לכל מטייל, אלא לאלו שגמרו אומר בליבם לחזור ולחוות את החוויה האותנטית של מזרח אסיה, לגלות עולם שכבר חשבנו שאיננו עוד. טיול זה אינו מציע למטיילים בו תנאי טיול נוחים, אך הוא מציע להם חוויית חיים, מהסוג שכבר ויתרנו עליה, שחשבנו שאבדה לנצח…

טיול זה מוגבל לגודל קבוצה של 24 נוסעים לכל היותר, ויוצא פעם בשנה. אנו מקווים שתמצאו מסלול זה מרגש בקריאתו כפי שחשנו במהלך הכנתו, הסיור המקדים שערכנו כהכנה עבורו ובמהלך כתיבתו. נשמח לראות אתכם יחד איתנו בטיול יחיד ומיוחד זה.

ספרו לי עוד